A Williamsnél "baromi" elégedettek az FW29-cel
a5.hu 2007.02.09. 03:08
Sam Michael technikai igazgató szerint nem is debütálhatott volna jobban a Williams 2007-es autója, amely már első tesztnapján felvette az éllovasok tempóját. A két FW29 ráadásul hiba nélkül teljesítette első hatszáz kilométerét.
Nem kis meglepetést okozott a jerezi teszt nyitónapján, hogy Alex Wurz négy századmásodpercre közelítette az új McLarent vezető Pedro de la Rosát, az osztrák ugyanis akkor gördült először pályára a múlt pénteken leleplezett FW29-cel.
A Williamsek szerdán is versenyképes tempót diktáltak, és mivel az autót jelentősebb műszaki hiba sem sújtotta, Sam Michael technikai igazgatóval madarat lehetne fogatni.
"Baromi jól sikerült a rajt" - újságolta az ausztrál mérnök az autosport.com riporterének. - "A kezdeti benyomásaink kiválóak. Egyelőre csak a szokásos rendszerellenőrzéseket hajtottuk végre, de remek visszajelzéseket kaptunk a pilótáktól. Nagyszerű alapokkal várjuk a további munkát."
Michael kifejtette: "Rögtön két autót bocsátottunk Alex és Nico (Rosberg) rendelkezésére. Az, hogy már az első nap 611 km-t teljesítettek mindenféle meghibásodás nélkül, beleértve az ilyenkor megszokott túlmelegedést, vibrációt stb., kiváló előjel. A csapat hihetetlenül motivált, és mindenki teljes erőbedobással dolgozik, hogy az első versenyig a legtöbbet hozzuk ki az autóból."
A versenyzéshez hat évnyi tesztpilótaság után visszatérő Wurz - aki az első két tesztnapon gyorsabb volt Nico Rosbergnél - ugyancsak optimista.
"Remekül startoltunk. Már az első napon elkezdtem játszani az autóval, a második napon azonban nem volt szerencsém a piros zászlókkal, így kevesebb kört tudtam megtenni, mint amennyit szerettem volna" - fogalmazott az osztrák, aki ugyanakkor figyelmeztetett: nem szabad messzemenő következtetéseket levonni a teszteredményekből.
"Amint már a bemutatón is mondtam, az idén néhány tizedmásodpercen fog múlni, hogy éllovasok vagy sereghajtók vagyunk. Élesben a köridők attól függnek majd, hogy milyen körülmények között és milyen forgalom mellett sikerül pályára hajtanod. Minden apróság számítani fog. De a balansz eddig kiváló, úgyhogy a rajtra nem lehet panaszunk."
|