Kritika érte a barcelonai pályát
Schneider Andrea formula 2007.01.29. 22:37
Coulthard és Webber tetszését sem nyerte el
A Formula-1-es verseny- és tesztpályáknak szigorú feltételeknek kell megfelelniük. Nemcsak a látványosság, a biztonság is fontos szerepet kap. Az elmúlt években számos pálya átépítésre került, hogy megfeleljenek az FIA normának.
A híres pályatervező, Hermann Tilke kihívást jelentő, ám biztonságos feltételekkel alkotta meg a jövő új versenypályáit. "Egyes pályák attraktivitásának jót tesz, ha nézőbarát elemekkel bővül. Nem szabad megfeledkezni a biztonságtechnikai elemekről sem (nagy kifutófelületek, biztonsági korlátok, stb.), amelyek lépést tartanak a technika fejlődésével." A régieknél a vonalvezetést módosítják vagy megnövelik a bukóterületet. Nemrég sor került a barcelonai aszfaltcsík módosítására, ám az újítások nem nyerték el sem David Coulthard, sem Mark Webber tetszését. "A módosítások azt a célt szolgálták, hogy megkönnyítsék az előzést az első kanyarban, de csalódást okozott. Volt két nagyszerű kanyar, ahol az FIA előírásai miatt csökkenteni kellett a sebességet. Nem tudok egyetlen olyan versenyzőt sem megnevezni, aki tudott volna erről. Olyat sem tudok mondani, aki erre azt mondaná: 'milyen aranyos kis megoldás'." – mérgelődött Coulthard.
Csapattársa - akárcsak a gumikérdésben, ebben is egyet ért vele. "A versenyzők semmit sem tudtak erről egészen addig, amíg a teherautók meg nem érkeztek és el nem készült a design. Az első kanyar nem lett rossz, de a sikán nagyon lelassít. Maga a kanyar nem széles, tehát nem hiszem, hogy sokan fogják előzésre használni. Olyan, mintha a motorosoknak épült volna.
|