Villeneuve vette át a vezetést a Paul Ricard-on
a5.hu & f1hírek 2006.05.19. 13:37
Jacques Villeneuve volt a leggyorsabb a Le Castellet-ben zajló tesztsorozat harmadik napján, amikor a résztvevő csapatok hozzáláttak a montreali felkészüléshez. A nap folyamán véletlenül fellocsolták a célegyenest.
A Paul Ricard monacói konfigurációja után csütörtökön egy Montrealt idéző, alacsony leszorító erőt követelő vonalvezetésen folytatódott a franciaországi teszt, ahol az első két napot uraló Fernando Alonsótól a BMW-s Jacques Villeneuve vette át a vezetést.
A kanadai és az istálló lengyel tesztpilótája, Robert Kubica a Kanadai Nagydíjra szánt aero-beállításokkal és gumiválasztással foglalkozott, és a nap legszorgalmasabb párosát alkotta az ezúttal 5406 (más források szerint 5216) méteres aszfaltcsíkon.
A második legjobb időeredményt szerdához hasonlóan a Renault tesztpilótája, Heikki Kovalainen érte el, aki 121 körön keresztül tesztelte a Michelin abroncsokat, míg Alonso ezúttal csak délelőtt dolgozott - programjában aerodinamikai tesztelés és a montreali gumiválasztás szerepelt.
A McLarennél a két tesztpilóta váltotta a két versenyzőt. Pedro de la Rosa a harmadik legjobb időeredménnyel hívta fel magára a figyelmet, miközben napja zömét a Michelin ideális kanadai gumispecifikációinak keresésével töltötte. A brit Gary Paffett eközben először próbálta ki az MP1-21-et, eddig csak a tavalyi autó hibridjével dolgozott.
A Red Bull David Coultharddal és Robert Doornbosszal folytatta a tesztelést, és bár a skót veterán ezúttal közel száz kört teljesített, holland kollégája továbbra sem tett meg számottevő távot az RB2-vel. A Toro Rossónál Neel Jani fejezte be a gyakorlást, a svájci a gumikat próbálgatta.
A Toyota a McLarenhez hasonlóan két tesztpilótáját, Ricardo Zontát és Olivier Panist ültette a Monacóban debütáló TF106B-k volánja mögé. A régi-új konstrukció ma nem muzsikált túl fényesen: mindkét autó elromlott egy-egy alkalommal.
Felipe Massa is hasonló cipőben járt, amikor reggel három kör után felrobbant a Ferrarijának motorja. Ha már így történt, és a meteorológusok is esőt ígértek, a maranellóiak összepakoltak és búcsút intettek Franciaországnak. A nap végén követte őket a riválisok zöme is, péntekre csak a McLaren és a Toyota marad a Paul Ricard-on.
A várt eső végül elmaradt, az esőgumik tesztelésére hivatott locsoló-berendezések viszont napközben egyszer csak önhatalmúlag működésbe léptek, és fellocsolták a célegyenest - ez tíz perces kényszerszünetet eredményezett.
Teszteredmények - Paul Ricard - Csütörtök:
01. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:25.379 - 125 kör 02. - Kovalainen - Renault (M) 1:25.736 - 121 kör 03. - de la Rosa - McLaren-Mercedes (M) 1:25.834 - 120 kör 04. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:25.931 - 97 kör 05. - Alonso - Renault (M) 1:26.003 - 63 kör 06. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:26.172 - 91 kör 07. - Zonta - Toyota (B) 1:26.261 - 101 kör 08. - Paffett - McLaren-Mercedes (M) 1:26.443 - 99 kör 09. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:26.498 - 44 kör 10. - Jani - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:26.668 - 103 kör 11. - Panis - Toyota (B) 1:27.037 - 82 kör 12. - Massa - Ferrari (B) idő nélkül - 3 kör
|