Rosberg: Nem a motor a j aut lelke
Csk F1hrek 2007.02.08. 23:24
A nem kimondottan a remek eredmnyekrl emlkezetes debtl szezonja utn Nico Rosberg 2007-ben mr lnyegesen jobban szerepelne a Forma-1-ben. A nmet piltnak nem lesz egyszer dolga, hiszen csapatnak, a Williamsnek is igen mlyrl kell visszajnnie.
A nagy mltra visszatekint istll 1997-ben nyert utoljra vilgbajnoksgot, de az utols Williamses futamgyzelemig is egszen a 2004-es vadig kell visszalapozni az adatbankban. A grda tavaly pedig mindssze tizenegy pontot gyjttt...
A nagy tehetsgnek tartott, s ezt tbb alkalommal is bizonyt Rosberg 2006-ban a tizennyolc futamon mindssze kilencszer haladt t a clvonalon. Ezek utn teht nem csoda, ha a nmet ersen bzik benne, hogy ennl csak jobb jhet.
A csapatnl azonban az eddigi tesztek utn mg nincs hurrhangulat, hiszen az tmeneti autval voltak problmk: "A htulja nagyon knny volt, nehz volt gy vezetni. Nem idegen tlem az, hogy egy tlkormnyzott autt kell elkormnyoznom, de gy nem lehet a hatron autzni"- nyilatkozta az ifjonc.
Az j konstrukcinak a motor lehet a msik gyenge pontja. A Williams tavaly mg a Cosworth erforrsait hasznlta, az j FW29-esbe viszont mr Toyota motorokat szereltek be a mrnkk. A japn hajtmveket azonban sokan ers kritikval illetik: "Nagyobb cscssebessgre van szksgnk, s a kanyarbl val kigyorstskor is j lenne egy kicsit nagyobb stabilits, tavaly ezekkel volt a legnagyobb problmnk."
Rosberg a felemelkedst azonban nem elssorban a Toyota hajtmvektl vrja: "A motorok jk s megbzhatak, de ez mg nem fog az lre repteni bennnket. Tavaly a Cosworth is nagyon j volt, ez mgsem segtett rajtunk. Ahhoz, hogy elmozduljunk a holtpontrl, elssorban az aerodinamikn kell jelentsen javulnunk"- fejezte be a 21 ves nmet.
|