Massa: Jobb az j Ferrari, mint a tavalyi
Faludi Zoltn F1hrek 2007.01.16. 21:57
Felipe Massa htfn vitte elszr plyra a Ferrari htvgn bemutatott vadonatj versenyautjt, az F2007-est, mely remekl teljestett Fioranban. A brazil pilta elgedetten nyilatkozott a tesztprogram utn, mert szerinte remekl megy az j gpezet.
Az olasz alakulat vasrnap mutatta be vadonatj versenygpt, az F2007-est Maranellban, amely els tesztnapjt tegnap teljestette Fioranban. Az j jrgny volnja mgtt Felipe Massa lhetett, aki sszesen 39 krt teljestett az olasz ringen.
Hvs, kds idjrs fogadta a csapatot, m dlutnra jobb lett az id, gy a munka zavartalanul folyhatott. Massa az olasz plya leghosszabb konfigurcijn krztt, s legjobb krt 58.360 alatt teljestette.
Mi a vlemnyed? Az F2007-es jobb, vagy rosszabb, mint a 248 F1-es?
Felipe Massa: Figyelembe vve, hogy az egybeszllts rendszer miatt teljestmnycskkensre szmthatunk, minden jel arra utal, hogy az F2007-es jobb, mint a tavalyi 248 F1-es, noha egyelre mg tl korai brmifle sszehasonltsrl beszlni. A kds idjrs ellenre, ami megneheztette a munkmat, elgedett voltam az j aut els tesztnapjval. A vlt remek, a motor szpen muzsiklt, s az aerodinamikai csomag is a vrakozsoknak megfelelen teljestett. A megnyjtott tengelytv stabilabb tette az autt, az els felfggeszts kimagasl, klnsen az irnyvltsoknl. Az lspozcimmal is meg voltam elgedve, semmi vltozst nem szleltem, pedig ezen a terleten is talaktottuk az autt."
Akkor nem volt problma?
Felipe Massa: Nos, az igazat megvallva, egy j aut els tesztjn mindig vannak hibk, ami most sem volt mskpp. Nha melegedett az aut, voltak nmi kiugrsok a telemetriai adatokban, s a hatodik fokozat egy alkalommal elektronikai meghibsods miatt beragadt. Azonban ezek a dolgok szokvnyosak egy j aut els tesztjn, amiknek igazbl nincs semmi jelentsgk.
Michael Schumacher is jelen volt. Mit mondott neked?
Felipe Massa: Semmi klnset. Nem is mondhatta azt, hogy remekl dolgoztl, hiszen nem csinltam semmi klnset. Minden egyes alkalommal, mikor visszatrtem a boxba, informcikat, benyomsokat krt tlem, amiket sszehasonltott a telemetrin ltottakkal, aztn elkezdett trsalogni a technikai szakemberekkel. Mostantl mr is kzjk val...
Raikknennel is beszltl?
Felipe Massa: Igen, de csak keveset. Lesz mg elg idnk arra, hogy megvitassuk a dolgokat, s eszmt cserljnk. Kzsen fogjuk tnylazni a szraz adatokat. Mg csak a kezdeti fzisban vagyunk. Az igazat megvallva, tavaly sokkal izgatottabb voltam. Idn viszont bszke voltam, hogy engem rt az a megtiszteltets, hogy elszr prblhattam ki az j autt, s a vilg engem figyelt. Azonban bzom benne, hogy az v sorn rengeteg izgalomban lesz rszem, s sikereket fogunk elrni a bajnoksgban.
Mi volt a legfontosabb, amit az els nap megtudtl?
Felipe Massa: Nagyon rlk, hogy az aut gyorsabbnak tnik, mint a 248 F1-es, amellyel a tavalyi vet befejeztk. Az alapok ktsgkvl kivlak, s az els nap klnsebb problmk nlkl lezajlott, gy megkezdhettk a munkt. Azonban az igazi feladat csak a jv hten vr rnk, mikor megkezdjk az aut mlyrehat tesztelst Mugellban. Mg sok munka vr rnk, s tovbb kell fejldnnk, de a kezdet jnak tnik, efell semmi ktsgem.
|