Jelents fejlesztsek az F2007-es konstrukcinl
Papp Istvn formula 2007.01.14. 22:32
A fejlesztsek azonban mg nem rtek vget
A maranelloi grda karosszria-fejlesztsrt felels vezetje, Aldo Costa s a Ferrari motorok fejlesztst vgz csoport vezetje, Gilles Simon bizakodva nyilatkozott a 2007-es konstrukci technikai rszleteivel kapcsolatban.
Aldo Costa, a karosszria-fejlesztsi rszleg vezetje
„Az j aut fejlesztsnek metodikjban igyekeztnk a folytonossg elvt kvetni. Az elmlt vben elg intenzv mdon prbltunk megtenni egyes lpseket, s az idei szezonban is gy kvnjuk tovbb folytatni a munkt. Ez volt a clunk, s ezt sikerlt is elrnnk.
Az autt aerodinamikai szempontbl teljes mrtkben jra kellett modellezni. Ez alatt ide rtem az els kerk-felfggesztsi rendszert, a lgbeml nylsok kialaktst, s a hts tengellyel kapcsolatban elvgzett vltoztatsokat. Az aut hts rszn is mdostottunk, amelyre leginkbb az j vlt miatt volt szksg. A karosszrit illeten is nagyon sokat dolgoztunk, ahol a trstesztekre val felkszls is kiemelked szerepet kapott. Ezzel kapcsolatban abszolt pozitvan nyilatkozhatok, hiszen nagyszer eredmnyeket rtnk el a biztonsgi szempontok teljestst illeten. Az j gumiabroncsok alkalmazsa miatt a felfggesztseket is mdostanunk kellett, s a sebessgvltnk is j rendszer szerint fogja majd elltni a feladatt. Ez utbbitl azt remljk, hogy a vltm a korbbinl megbzhatbban s gyorsabban fog mkdni. Mindezek mellett a htket rinten is el kellett vgezni nmi mdostst. A hts felfggesztst pedig folyamatosan fogjuk fejleszteni."
A karosszria fejlesztsvel foglalkoz rszlegnkn hozzvetlegesen 200 igazn elktelezett ember dolgozik. Mindannyian nagyszer munkt vgeztek. Termszetesen nem tudom mindenkinek a nevt, de ezton szeretnk kln ksznetet mondani a fmrnknknek, Nikolas Tombazisnak, Tiziano Battistini, a mszaki osztly vezetjnek, John Ileynek, az aerodinamikai rszleg vezetjnek s Marco Fainellonak, aki az aut teljestmnynek nvelsben jtszott dnt szerepet. Mindezek mellett meg szeretnm mg emlteni termkfejlesztsi osztlyunk els szm embert, Simone Restt, s nem utols sorban Davide Perlettit, aki a trstesztek lebonyoltsnl nyjtott kimagasl segtsget.
Az aut a tavalyi vben hasznlt lgterel szrnyakhoz hasonl idomokkal fogja megkezdeni a teszteket, de amire elrkeznk az els nagydjhoz, jelenets vltozsokon mennek majd keresztl.
Az F2007-es konstrukci kifejlesztsben dnt szerepe volt a FIAT kutatkzpontjnak, akik jelentsen tmogattk szakembereinket."
Gilles Simon, a motorfejlesztsi rszleg vezetje
„A szablyoknak val megfelelst szem eltt tartva a 056-os motorral kapcsolatban nem vgeztnk el jelentsebb mdostsokat, vagyis a tavalyi v utols futamn hasznlt erforrst ptettk be az j autba. Mindezek mellett azonban nhny pontot rinten be kellett avatkoznunk, hogy tartani tudjuk a 19.000-es percenknti fordulatszmot. Javtottunk viszont a motor gstert, a szelepeket, a ftengelyt s a dugattyt illeten. Az elkvetkez idszakban fejlesztseket fogunk mg elvgezni annak rdekben, hogy minl optimlisabb legyen az aut s a motor sszhangja.
A vz- s az olajrendszert illeten sem maradtak teljesen rintetlenl a dolgok, mivel nhny csatlakozst j helyre terveztnk.
A fejlesztsek alkalmval nagyon szoros egyttmkdst folytattunk a Shell-lel, s az zemagyagok tern mg tovbbi munka vr rnk. A megbzhatsggal kapcsolatban az ltalunk hasznlt kenanyagok nagymrtkben hozzjrultak a pozitv eredmnyekhez, de remnyeink szerint mrciustl kezdden tovbbi teljestmny-nvekedst knyvelhetnk majd el."
|