A Williams clja az jabb pontszerzs
Mszros Sndor f1zna 2006.05.03. 15:23
Michael: A csapat hagyomnyosan jl szerepel a Nrburgringen
J eredmnyekben remnykedve utazik a Nrburgringre a Williams-Cosworth istll, amely j aerodinamikai fejlesztsekkel kszl az Eurpa Nagydjra. Mark Webber s a hazai versenyre kszl Nico Rosberg mindketten a pontszerz znban szeretnnek vgezni.
Mark Webber
© Bridgestone | Eredmnyes szerepls remnyben utazik a Nrburgringen megrendezsre kerl Eurpa Nagydjra a ngy futam utn 6 ponttal a konstruktri tabella 6. helyt elfoglal Williams-Cosworth istll.
A Grove-ban szkel egyttes zsinrban kt ketts kiess utn Imolban ketts befutt produklt, radsul Mark Webber pontot is szlltott a grda konyhjra. A viadal utn az istll hrom napon t tesztelt Silverstone-ban, tbb mint 2800 kilomteren t prblgattk az FW28 legjabb aerodinamikai fejlesztseit.
A korbbi nrburgringi eredmnyek s a silverstone-i gyakorls tapasztalatai alapjn Sam Michael technikai igazgat szerint a grove-i klntmny kszen ll arra, hogy ismt j szereplssel rukkoljon el.
„A Nrburgring egy olyan plya, amelyen a Williams hagyomnyosan jl szerepel, ezrt versenykpes htvgben remnykednk.” –nyilatkozta Michael.
„Kvetve folyamatos fejlesztsi programunkat, lesz pr aerodinamikai jtsunk az FW28-asokon, amelyek tovbb javtjk teljestmnynket. A stratgia a jelenlegi kvalifikcis szisztma miatt egy vagy kt killsos lesz, ezrt a futamon nagy figyelmet kell fordtanunk az abroncsokra. A Bridgestone kt jl ismert sszettelt hoz erre a futamra, melyeknek az idjrstl fggetlenl jl kell mkdnik.”
„Pntek dlutn a versenyzk bveb programot bonyoltanak majd, hogy minl tbb idt tltsenek a plyn s minl jobban sikerljenek a versenybelltsok.” –fogalmazott az ausztrl szakember.
Br felmerlt, hogy a Williams vllalja a tz rajtpozcis bntetst s kicserlik a Webber - Rosberg tandem erforrsait a Cosworth CA2006-osnak Silverstone-ban tesztelt Series 4 vltozatra, vgl eltekintettek a beavatkozstl. A du az Imolban hasznlt motorokkal vg neki a nrburgringi sszecsapsnak.
„Br a kvalifikcis- s versenytempnk Imolban nem volt klnsebben ers, a htvge legnagyobb pozitvumnak az bizonyult, hogy a kocsi ismt megbzhat volt. A tli idszak ta a Bridgestone is elrelpett, de szmunkra tovbbra is a gumivlaszts a legnagyobb kihvs minden egyes futamon.” –mondta Webber, aki 6 ponttal az egyni tabella 9. helyn ll.
„Vrnunk kell s megltjuk, hogyan llunk a rivlisokhoz kpest a Nrburgringen, de termszetesen treksznk arra, hogy a minl jobb eredmnyek rdekben optimalizljuk a stratgit s a gumifelhasznlst. A Nrburgringen az vnek ebben a szakaszban kiszmthatatlan tud lenni az idjrs, ezrt a futam gyakran felkavarodik.” –tette hozz az ausztrl.
Nico Rosberg, az istll nmet csodajonca a htvgn elszr mutathatja meg magt hazai kznsgnek. A 20 esztends sofr kamatoztatni szeretn az alacsonyabb szrikban szerzett, a Nrburgringgel kapcsolatos tapasztalatokat. „Csodlatos lesz az egyik „hazai versenyemen” vezetni. A mltban volt pr sikerem a Nrburgringen s a tapasztalataimat hasznostani szeretnm az els itteni F1-es fellpsemen. A plya mks: ritmusos, radsul vltozatos kanyarokbl ll. Csapatknt arra fogunk trekedni, hogy az utbbi idszak fejldse, klnsen a silverstone-i tesztnk utn tovbb javuljunk.” –fogalmazott a fiatal versenyz, aki 2 egysggel a tabella 13. helyn posztol.
|