Az A1GP szriban idn bevezetett rendszer segtsgvel a piltk egy gomb megnyomsval extra ert tudnak kisajtolni erforrsaikbl, mellyel elnybe kerlhetnek az elzsekkor.
A versenyzk termszetesen csak korltozott szmban hasznlhatjk a rendszert a verseny ideje alatt, mely kzel 30 ler pluszt jelent szmukra az elzsek sorn. Mg a 750 lers Cosworth-kkel felszerelt Champ Carok esetben 50 plusz lert jelent
A Cosworth ltal javasolt megolds azonban fordulatszm szablyozott motorok bevezetst kveteli meg, mely hatrt a gomb megnyomsval lehetne tlpni, ami megknnyten az elzseket a kirlykategriban.
„Ez egy igen ltvnyos s egyszer megolds, hogy egy vagy kt krrel megegyez ideig extra fordulatszmot biztostsunk a piltknak” – magyarzta a Cosworth kereskedelmi igazgatja, Bernard Fergusson az Autosprint magazinnak.
Az tlet nem j kelet, ugyanis Max Mosley mg a tavalyi v vgn egy energiatrol rendszer bevezetst szorgalmazta, mely a verseny sorn elektromos energit termelne, amit a versenyzk egy gomb megnyomsval az elzsek alkalmval felhasznlhatnnak.
A megvalstshoz szksges fordulatszm-korltozs els hallsra ugyan idegen a Forma-1 szellemtl, m megvalstsa szerepel Max Mosley FIA-elnk 2008-as terveiben, s korbban a Mercedes sportprogramjt irnyt Norbert Haug is gy nyilatkozott, jobb tletnek tartotta, mint a V8-asok bevezetst.
|